You are currently viewing Standarde ridicate în stațiunea LetoOnia, din Turcia
Seara, în Agora

Standarde ridicate în stațiunea LetoOnia, din Turcia

Lăudam, în dățile trecute, ingeniozitatea și hărnicia celor care au pus pariu pe LetoOnia și au câștigat. Ca obiectiv de destinație turistică și finalitate de succes.

Când termini cu bine un proiect, care se dovedește o reușită, este un pas mare. Dar, ca să menții standardul dorit ani la rând …e o cu totul altă treabă. Și acest resort asta face, se reinventează și tinde către performanță, de ani de zile.

Același lucru ni-l dorim și pentru stațiunile și orașele turistice din România, pentru oricare hotel, restaurant sau complex balnear, care – dacă au reușit o lansare de succes, o perioadă de început care impresionează în bine – să poată menține ștacheta ridicată în continuare și să strălucească poate și mai mult.  

Gastronomie și artă

Oriunde în lume, sistemul de servicii pachet „all inclusive” oferă produse culinare pe tot parcursul zilei, acoperind mesele principale și celelalte intervale intermediare lor. În LetoOnia, funcționează trei restaurante cu bufet la liber – dintre care unul pentru 24 de ore, trei restaurante de tip snacks, dar și trei restaurante „a la carte”, plus 13 baruri cu băuturi alcoolice și nealcoolice, distribuția tuturor acoperind întreaga peninsulă și oferind 1600 de locuri la mese. Există și opțiuni de mâncăruri vegane, vegetariene, patiserie internațională, înghețată sau livrări „take away”. Fiecare local are specificul său, o caracteristică ce îl diferențiază de celelalte. „Vitamin Bar-ul” atrage prin sucurile din fructe proaspete, limonadă, sorbet, trei feluri de preparate detox, frappeuri și șerbetul turcesc, selectate pe categorii și ore de servire. Barul de noapte de la plaja Sunrise funcționează de la ora 24.00 până dimineața. 

Dl. Osman este Managerul pe Food&Beverage pe întreaga stațiune. Are 35 de ani de experiență în HORECA, a absolvit Tourism High School în Antalya și a lucrat 20 de ani pentru lanțurile hoteliere Sheraton și Crowne Plaza. „Din 2015, lucrez pentru LetoOnia. Am o echipă de 170 de persoane, dintre care 50 au calificări specializate, multora le oferim training și rulăm și studenți” – spunea el. „Regiunea aceasta este foarte fertilă, avem ferme care ne aprovizionează cu produse naturale, multe ecologice și ne bucurăm că putem să organizăm în fiecare seară gastronomie diferită tematic, în cultura diverselor țări”. 

Dl. Osman – Manager Food&Beverage

Evident că specificul turcesc este prezent în mod discret și elegant, în oferta zilnică a stațiunii. Iată încă un om fericit că lucrează în această destinație – după cum declara el, pasionat fiind de ceea ce face și de a se dedica, cu zâmbetul pe buze, oamenilor.     

La fel sunt și cei 35 de componenți din grupul de animație, cu specializări în gimnastică și dans, despre care aminteam în prima relatare. Dl. Rio este managerul și regizorul echipei, o face de ani de zile, vine din Tunisia și prezintă în fiecare seară spectacolele de scenă ale trupei, interacționând cu spectatorii în patru limbi străine, căci de fiecare dată există momente interactive, de cele mai multe ori umoristice, finalizate negreșit cu același dans plin de antren pentru toată lumea.

În echipă sunt patru acrobați, dintre care doi sunt performeri de excepție: Ramsey din Tunisia și Spopo, din Maroc. Aceștia oferă turiștilor momente magnifice, țin publicul cu sufletul la gură, dar aduc energie bună și în cursul zilei, în activități sportive care implică turiștii.

Kesho este coregraful grupului și vine din Ukraina, zece componenți ai echipei sunt din Turcia, dar s-au alăturat și membri din Rusia, Senegal, Kirghistan, Maroc și Tunisia.

Ramsey și Spopo – acrobații de vis

Conceptul de bază pentru show-uri s-a validad de 40 de ani cu mare succes. Dar după momentele de spectacol de pe scena teatrului în aer liber la care poți asista sau nu, spațiul generos al Agorei din LetoOnia te așteaptă oricum, în fiecare seară, pentru clipe de răsfăț. Muzică live, ring de dans, band-uri, artiști locali sau invitați străini delectează audiența cu hituri pop, rock, jazz, blues etc. Cu greu găsești o masă liberă în acest spațiu, pentru un pahar de cocktail și … de vorbă alături de cei dragi.

Mai există un spațiu interesant, „Sunset Launge Bar”, un club-bar în aer liber, plasat chiar în punctul extrem – pintenul peninsulei, cu o panoramă excelentă a țărmului Mării Egee, unde a fost construit un far în mărime naturală. Un loc de intimitate și zonă pentru seri dansante tematice. Restaurantul Moonlight, din vecinătate, continuă aceeași panoramă copleșitoare a luminilor reflectate în apă în Golful Fethyie, a munților care se pierd în zare la crepuscul.

Golful Fethyie și Restaurantul Moonlight
Golful Fethyie și Restaurantul Moonlight

Un crez și o filozofie de brand

Resortul LetoOnia și-a câștigat prestigiul local și internațional prin politica de management pe care o duce din 1989. Astăzi este o destinație de top referită de turiști individuali și agenții tur-operatori din multe colțuri de lume.

„Vom continua să depășim așteptările oaspeților noștri în cel mai bun mod posibil, adaptându-ne continuu și rapid la inovațiile și experiența câștigate în timp.” – afirma dl. Cihat Gazel, Președintele Bordului de Management, LetoOnia Resorts din Turcia. Satisfacerea clienților în mod necondiționat și într-o continuitate de înaltă clasă – astea sunt două idei pe care le-am perceput și ca turistă cazată aici, nu numai din mesajul de imagine publică venit la nivel corporate.

Filozofia de brand a stațiunii se bazează pe cinci direcții:

Naturalețe – Sub influență mediteraneană, ospitalitatea de aici înseamnă generozitate, comunicare sinceră, atitudine caldă, pozitivă și veselă, indiferent de situații. 

Creativitate – Serviciile de aici sunt deschizătoare de drumuri prin noutate și originalitate, se merge pe concepte și proiecte care nu s-au mai făcut înainte.  

Energie – Echipa de aici este tânără și dinamică într-atât încât să fie în fruntea tendințelor de vacanțe, noutăților în turism, cu servicii care provoacă entuziasm și satisfacție atât turiștilor cât și personalului angajat.  

Seriozitate – Având ca obiectiv central satisfacția clienților, nu se fac niciodată concesii la standardele internaționale de calitate în managementul de destinație și practicarea turismului durabil.

Diversitate – Este loc de interacțiuni culturale, al întâlnirii multor etnii, cu respect pentru diferențele de cultură și stil, cu accent pe varietatea mediilor.

Și încă ceva în plus. LetoOnia a devenit prima stațiune din Turcia cu zero amprentă de carbon, în contextul în care obiectivul Comisiei cadru a ONU pe Schimbări Climatice până în anul 2052 este: zero emisii de carbon.

Simfonie în verde

Astăzi resortul deține 100 de mii de copaci și plante în arealul peninsulei, creând un teritoriu de pădure de la zero! Iată cum emisiile de gaze de seră au fost reduse, iată o cale a LetoOniei către durabilitate. 

Text și foto:  Doina Tătaru

Galerie foto: